tirsdag 8. oktober 2013

Dorte Skappel genseren

Min kjære venninne Lillan tok i våres fatt på strikkepinnene, for hun hadde så lyst på en Skappelgenser. Hun strikket ivrig og iherdig i lang tid. Resultatet ble en trippel utgave av Skappelgenseren. Den ble altfor stor. Vi prøvde å vaske den, men da ble den et sitteunderlag, og ikke lenger noe som kunne brukes til noe.
Da det var mitt forslag å vaske den, og som glemte å skru av sentrifugeringen på maskinen, så fant jeg ut at jeg fikk strikke denne genseren til henne. Hun fikk den i posten i sommer, og bilde jeg fikk på mobilen var dette, sammen med teksten; "Hurra, jeg er hoppende glad!"
Det sies at genseren har blitt mye og flittig brukt.

Jeg har brukt den originale oppskriften. Garnet er en blanding av to garn. En alpakka og et effektgarn.



En glad Lillan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad, hvis du legger igjen en kommentar i dag :)