fredag 18. november 2011

Pute og kant til lekegrind.

Siden vi ikke har så stor stue, ønsket jeg ikke å ha så voldsomt stor lekegrind. Valget falt på en lekegrind som er 1*1 meter. Ulempen med det, er at det ikke er så lett å få tak i kant og underlag til en grei penge. Skulle vi ha orginalt/tilpasset, måtte vi fort ut med 1400 kr. Det gadd jeg ikke, spesielt ikke da jeg ikke fant noe jeg likte. Valget ble derfor å ta frem symaskinen, som jeg ikke har vært så dreven på før, men trening gjør en til mester heter det. Ble iallefall litt øvet.

Alt stoff er kjøpt på Stoff og Stil. Kanten rundt har jeg sydd dobbelt med et gammelt håndkle som fyll. Jeg lagde en "remse" på 40*400 cm. Sydde håndklebitene ihop, og la dette imellom stoffet, som jeg brettet i to. For å forsterke den øverste kanten tok jeg å sydde en remse på 10 cm som jeg sydde akkurat som ett kantbånd rundt. For å feste den i kanten, brukte jeg satengbånd.
Puten i bunnen er en 1*1 meters pute. Fyllet er en dyne fra Ikea, som koster kr. 19. Ypperlig som fyll. Denne klippet jeg til, slik at den passet perfekt. Puten er laget med glidelås, slik at den er enkel å vaske. Kanten rundt er festet med borrelås i skjøten.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min :) og for en genial idé å lage dette selv, du har nok spart mye penger nå, og ikke minst har du fått noe som du liker! :)

    SvarSlett

Jeg blir glad, hvis du legger igjen en kommentar i dag :)